Horeca-experts Petra Venekamp en Bianca Roemaat hebben onlangs het boek ‘Boost je menukaart! Voor elke kaart een idee’ uitgebracht. Hierin laten ze zien hoe je als horecaondernemer meer geld verdient met je menukaart en hoe je gasten een betere beleving kan bieden.
“Het maken en samenstellen van de menukaart is voor veel horecaondernemers vooral een culinaire vingeroefening geworden. Dat vinden we jammer: verdiep je eens in HOE en WAAR je gerechten, wijnen en prijzen op de kaart zet”, adviseren horecajournalist Bianca Roemaat en horeca-adviseur Petra Venekamp.
Menukaart optimaliseren
Door extra aandacht te geven aan de opmaak, gerechtomschrijvingen, duidelijk en smakelijk taalgebruik, pricing, menu-engineering en door gebruik te maken van de psychologie achter de menukaart, kun je als horecaondernemer je kaart optimaliseren. Zo kun je meer geld verdienen en je gast een betere beleving geven.
Tips, inspiratie en checklisten
Onder het motto Boost je menukaart! geven de twee horeca-experts in hun eerste gezamenlijke boek voor elke kaart een idee. Met direct toepasbare tips, inspiratie, checklisten en concrete ideeën voor acties, teksten en verschillende kaarten. Terwijl Roemaat ingaat op de communicatie-kant van de menukaart, belicht Venekamp vooral de bedrijfseconomische aspecten.
Klik op onderstaande button voor het complete artikel van partner Pretwerk.nl!