Wildeboer
Sinds 1967 is Wildeboer gegroeid tot een bekend bedrijf en nu een welbekend begrip in de wijde omtrek. Wildeboer staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid, maatwerk en klantgerichtheid. De zeilmakerij is de hoofdmoot in de recreatiebranche, maar ook op andere gebieden wil Wildeboer zich meer profileren. We gingen het gesprek aan met Rik Oosting, verkoopadviseur buitendienst bij Wildeboer Groep.
Kun je wat vertellen over Wildeboer?
“Wildeboer is een bedrijf dat ook bekend is in de agrarische sector. Doordat veel boeren een camping zijn gestart zijn we meegerold in recreatie wereld. Ons brede assortiment sloot hier mooi op aan en we zijn steeds verder gegroeid. Zelf werk ik al sinds zes jaar bij Wildeboer en sinds drie jaar als verkoopadviseur buitendienst. Wildeboer heeft een vast assortiment, maar we zijn heel erg sterk in maatwerk. Wij hebben de mogelijkheid zelf producten te ontwikkelen, dus wij spelen ook in op de vraag. Waar anderen stoppen, daar gaan wij nog even verder!”
Kun je wat vertellen over jullie nieuwste innovatie?
“De safaritent van Wildeboer is onze nieuwste innovatie. Deze tent hebben wij afgelopen jaar in samenwerking met Bernard Lute van Recra Advies ontwikkeld en begin dit jaar gelanceerd als een succesvolle pilot. De safaritent willen wij op de aankomende Recreatie Vakbeurs gaan introduceren. De safaritent is multifunctioneel, je verdient een stuk terug in onderhoud en arbeid. De tent is volledig naar eigen smaak te ontwerpen en op maat te leveren. Wij verwachten dan ook veel van dit product. Onze intentie is om bestaande safaritenten te renoveren met onze onderhoudsvrije kleden. De ontwikkelde tentkleden gaan langduriger mee dan de traditionele tenten.”
Wat spreekt jou het meeste aan in de recreatiebranche?
“In de recreatiebranche is de sfeer gemoedelijk en erg gericht op de beleving van de gasten. Ik vind het leuk om daar in mee te denken. Hierbij kun je denken aan zeilmakerij oplossingen wat niet alleen een stuk comfort met zich meebrengt, maar ook meewerkt aan de uitstraling van een park of camping. Onze deelname aan Recreatie Vakbeurs is dan ook erg belangrijk, je krijgt hier de kans om voor een heel groot publiek te laten zien wat je in huis hebt. De bezoekers zijn er even tussenuit en ze nemen de tijd om te kijken wat er aangeboden wordt. Daar kun je niet tegen rijden, als ik zie hoeveel interessante leads ik binnenhaal. De hoofdzaak voor ons dit jaar is het klantengebied vergroten. We zijn actief in de regio Hardenberg, Ommen en inmiddels een stukje Veluwe, maar we willen die cirkel graag wat verbreden.”
Wat voor impact heeft corona op Wildeboer gehad?
“Bedrijfstechnisch hebben wij er niet heel veel last van gehad. Natuurlijk de gebruikelijke zaken waar de meeste mensen last van hadden zoals het thuiswerken, maar omzettechnisch heeft het ons niet geraakt. Dit komt puur doordat de recreatie branche wel floreerde en de boerenbedrijven doorgingen. Heel veel particulieren wisten ons ook te vinden, naar aanleiding van wat ze gezien hebben op vakantieparken en dergelijke, daar zijn we het afgelopen corona jaar ook erg druk mee geweest.”
Wat zijn jullie plannen voor de toekomst?
“Het doel is om uit te breiden op de recreatiemarkt. We zijn er nu ingestapt met onze zeilmakerij producten en we zijn een samenwerking aangegaan met een camerabeveiligingsbedrijf. Het doel is eigenlijk om een grotere speler te worden in de recreatiebranche, een totaalaanbieder. Wij willen de recreatiesector in principe met één belletje of bezoek tot dienst kunnen zijn. Ze kunnen bij ons hun wensen neerleggen en wij gaan kijken hoe we dat kunnen invullen. De zeilmakerij is de hoofdmoot op dit moment maar ook op de andere gebieden willen wij uitbreiden!”