Je hebt een eigen app en alle informatie staat erin. Maar hoe zorg je ervoor dat gasten de app er vaak bij pakken? Dat is gelukkig simpel. Stap één is de juiste promotie, zodat gasten de app downloaden. Verstuur daarnaast maandelijks – zeker in het hoogseizoen – via het CMS-systeem push-berichten. Zo verhoog je onmiddellijk het gebruik van de app.
Hoe je dat doet? We geven je wat tips:
1. Wie ontvangt de push-berichten?
Push-berichten worden verstuurd naar iedereen die de app op zijn telefoon heeft staan. In dat geval weet je niet of ze bijna gaan inchecken of al zijn geweest. Wat je wel weet is dat ze heel geïnteresseerd zijn in jouw accommodatie en het verblijf. Daarnaast is het goed om te weten dat een gast op ieder moment de meldingen weer uit kan zetten. Die keuze is dus aan de gast zelf.
Nu je dit weet is het goed om te beseffen dat je geen rekening hoeft te houden met de aankomst en het vertrek van gasten. De push-berichten die je verstuurd laten alleen maar zien dat het heel waardevol is om de app te downloaden als gast. Wanneer je bijvoorbeeld stuurt: ‘Let op: morgen is de campingwinkel een extra dag gesloten. Lees in de app welke supermarkten dichtbij zijn.’ Dan is dat voor een gast juist een bevestiging dat het fijn is dat ze de app hebben gedownload. Je bent dan ten slotte als eerste op de hoogte van belangrijk en leuk nieuws.
2. Plan ze van tevoren in
Denk je nu, hier heb ik helemaal geen tijd voor? Begrijpelijk. Extra fijn om te weten dat je met slechts een half uur per maand voor een flinke verhoging in het gebruik van de app zorgt. Dus pak die agenda erbij en plan iedere maand één moment in om alles klaar te zetten. Via het CMS-systeem plan je zelf de juiste datum en tijd van verzending in. Daarnaast is het belangrijk om korte zinnen te gebruiken, zodat het leesbaar is in een push-bericht. Hoe korter je bericht, hoe minder werk. 😉