Het Groningse softwarebedrijf Recras, gevestigd in de Mediacentrale, heeft in 1 jaar tijd €100 miljoen aan boekingen bij recreatiebedrijven verwerkt. Het reserveringssysteem dat 12 jaar geleden is opgericht haalde niet eerder zo’n hoge boekingswaarde.
In de periode van september 2023 tot en met augustus 2024 werd er bij de 360 klanten van Recras voor €100 miljoen aan activiteiten geboekt. De gezamenlijke prestatie is een positief bericht voor de recreatiebranche, die het sinds de COVID pandemie nog steeds zwaar heeft en gebukt gaat onder stijgende inkoop- en personeelskosten.
De slimme software van Recras zorgt ervoor dat recreatiebedrijven repeterende taken, zoals administratie, boekingsbeheer en klantcontact, kunnen automatiseren. Hiermee voorziet Recras in de behoefte om meer werk te verzetten met minder mensen. Die insteek sluit aan bij de filosofie om te zorgen voor organisatorische rust en overzicht bij recreatiebedrijven.
Aan de hand van unieke functionaliteiten zoals flexibele reserveringsmodules, automatisch bijgewerkte planningen en een geïntegreerd CRM pakket biedt Recras een totaaloplossing. Sinds 2012 is Recras gegroeid naar een toonaangevend systeem onder recreatiebedrijven in Nederland. Op dit moment wordt een verdere uitrol naar de Europese markt voorbereid.